Vissza a blogba

A gyaloglás a legjobb orvosság Hippokratész szerint is (freeimages / walking-feet-1382029)
A gyaloglás a legjobb orvosság Hippokratész szerint is (freeimages / walking-feet-1382029)

A 21. század az evő-ivó-ülő fogyasztói társadalmunk évszázada (mert a szürke iskolai testnevelés órákkal elvették a kedvünket a jóleső mozgástól?), és még a toalettre is autóval megyünk. Ugyanezen időszak a külsőségek ideje is: ha rákeresünk az Interneten arra, hogy otthon hogyan lehet mozogni, sok izmos embert és intenzív edzést fogunk látni. Ha kezdők és edzetlenek vagyunk a testmozgás terén, ez végképp elijeszthet minket attól, hogy elkezdjünk mozogni. Sajnos túl van bonyolítva a téma, mert nem a mozgással elérhető izmos kinézet, nem a látszat (lenne) a lényeg. Sokkal fontosabb a jóleső, belsőnkből fakadó ÉRZÉS, hogy kellemesen elfáradtunk, miközben minden egyes porcikánk beolajozódott és felfrissült. Utóbbi azt is jelenti, hogy minden egyes sejtünk a legutolsó hajszálér végén is megkapta a napi oxigén- és tápanyag adagját, illetve sikeresen elszállították tőle az anyagcsere végtermékeit. Ez utóbbit egy nagyon egyszerű és olcsó mozgásformával biztosíthatjuk nekik minden nap – ezek lesznek a séta pozitív hatásai!

Gyaloglásra vagyunk összerakva

A Gondviselés alapvetően a sétára és a gyaloglásra, mint mozgásformára alkotta meg a testünket. Az elődeink ősidőktől kezdve minden nap sok órát gyalogoltak a vadászat-gyűjtögetés, illetve a földművelés-kertészkedés-önellátás során is. Ez könnyű, rendszeres testmozgásnak számít, amit felismert már Hippokratész is, nem véletlenül tartotta úgy, hogy “A gyaloglás a legjobb orvosság.” Ha napi szinten valamennyit, illetve hetente legalább 2-3x 1 órát sétálunk és gyalogolunk a friss levegőn, már nagyon sokat tettünk az általános egyensúlyunkért!

A séta pozitív hatásai

A teljesség igénye nélkül néhány tényező:

  • Segíti a tüdő, a szív és a vérkeringés harmonikus működését.
  • Támogatja a bélmozgásokat és az emésztés működését.
  • Ha rendszeresen használjuk “valamire” (például gyaloglásra) a mozgás szervrendszerünket: a csontjainkat, az ízületeinket, az izmainkat, azok lazulnak és megerősödnek. Ha nem használjuk őket, leépülnek. Ez a Use or lose! szabály: használd, vagy elveszíted!
  • A csontok már csak azért is erősödnek, mert a friss levegőn és megfelelő öltözékben, napsütésben sétálással megkapjuk a napi D vitamin adagunkat is. Ez sem elhanyagolható.
  • A felváltott lábbal végzett mozgással összehangoljuk az agyféltekéink működését is, így “lesétáljuk” azt a stresszt, amit az agyféltekéink szétkapcsolódása következtében érzünk.

Mire figyeljünk oda a sétával és gyaloglással kapcsolatban?

A séta pozitív hatása (kép forrása: Facebook)
A séta pozitív hatása (kép forrása: Facebook)

Habár biztonságos mozgásformának számít, nehéz közben megsérülni, DE néhány dologra oda kell figyelni.

  • Nekünk való, számunkra igazán KÉNYELMES CIPŐBEN gyalogoljunk!
  • Figyeljünk oda a helyes testtartásra: húzzuk ki magunkat, a fejünk tetejével mindig nyújtózzunk az ég felé!
  • Lehetőség szerint elviselhető mértékű UV sugárzásos időszakban és tisztább levegőjű helyen sétáljunk.
  • ITT IS FONTOS A FOKOZATOSSÁG, KÍMÉLETESSÉG, A LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE HALADÁS. Figyeljünk oda a testünk aktuális teherbírására! Ha eddig semmit sem mozogtunk, induljunk napi 5-10 perc lassabb sétával (ez körülbelül 500-1000 lépés: lehet játszani az elektronikus okoseszközök lépésszámlálójával…) Folytassuk ezt 1 hétig, vagy amíg meg nem szoktuk, és a következő héten emeljük a napi sétaadagot 20 percre (2000 lépésre). A rá következő héten legyen 30 perc (3000 lépés), és így tovább, amíg el nem érjük a napi 1 órát vagy 6000 lépést. Ha már ez is sikerült, gyorsíthatjuk a sétát, gyalogolhatunk intenzívebb emelkedőkön és lejtőkön, vagy lehet akár még több lépés is.
  • Ülőmunkát végzőknek a gyakorlatban a sétát úgy is meg lehet valósítani, hogy egy-két megállóval előbb leszállnak a tömegközlekedési eszközről és gyalog mennek. Kezdetben lassabb sétával, majd tempósabb gyaloglással, és a végén levezetésként megint lassabban.

Ha jól hozzászoktattuk magunkat a sétához, egy idő után már rosszul fogjuk magunkat érezni a bőrünkben, ha nem volt meg a napi sétaadagunk, mert a sejtjeink kérni fogják.

Folytatása következik!

Nehezen változtat, nehezen indul el sétálni, gyalogolni? Szükség van hozzá további támogatásra, segítségre, motivációra? A Moksa Cseppet, a Moksa Greent és az Emóciót próbálta már az általános egyensúlyának biztosítására?

Bővebb információk olvashatók a témáról a Facebookon a Moksa útmutatás csoportban!

Ez is megfontolandó:
(1) Pszichoforyou

Nézzen körül a webshopban

Ismerje meg termékeinket és hatásukat. Vásárlás nélkül is informálódhat.


Belépés a webshopba
7 + 7 Multipack 7 db Moksa Green (7x300g) + 7 db Moksa Csepp (7x10ml)
MókshaGyógyírZrt
7 + 7 Multipack…
Készleten
€ 239
Nettó ár: € 188.19

Kosárba teszem
Kvantum-Tükör
MókshaGyógyírZrt
Kvantum-Tükör
Készleten
€ 25
Nettó ár: € 23.81

Kosárba teszem
Emóció 7,84 - 1 l
MókshaGyógyírZrt
Emóció 7,84 - 1…
Készleten
€ 21
Nettó ár: € 16.54

Kosárba teszem
Jogi nyilatkozat

Az étrend-kiegészítők nem gyógyszerek, nem rendelkeznek gyógyhatással, nem alkalmasak betegségek kezelésére sem a megelőzésére. Az étrend-kiegészítők élelmiszerek, így a jelölésükre (címke feliratok, a címkén, csomagoláson található bármely jel, ábra stb.) és reklámozásukra az élelmiszereknél megfogalmazott általános előírásokat kell alkalmazni. Ennek megfelelően a termékek jelölése, megjelenítése és hirdetése nem állíthatja, vagy sugallhatja, hogy az étrend-kiegészítő betegségek megelőzésére, kezelésére alkalmas, vagy ilyen tulajdonsága van. Kérjük a gyártók leírásainak és reklámjainak olvasásakor, ezt vegyék figyelembe! Webáruházunk nem foglalkozik tanácsadással, gyógyítással, probléma megoldással. Amennyiben termékeinket gyógyászati céllal kívánja felhasználni, úgy előtte kérdezze meg orvosát, gyógyszerészét. Minden esetben figyelmesen olvassa el a termék csomagolásán lévő, illetve a termékhez mellékelt tájékoztatót! Figyelem! Nem tekinthetők bizonyítéknak a Moksa termékekkel kapcsolatos pozitív terméktapasztalatok, a betegektől és kezelőorvosaiktól származó vélemények. Az emberi szervezetre gyakorolt esetleges kedvező hatás szintén nem azonosítható a gyógyhatással. Mivel minden ember szervezete más, ezért eltérően reagálnak a termékek szedésére. Az étrend kiegészítők nem gyógyszerek, gyógyhatásuk nincs, ezért az ebből eredő állításokért felelősséget nem vállalunk. A weboldalon szereplő kedvező hatások, pozitív visszajelzések kizárólag a termékeket szedő és használó fogyasztók véleményei, tapasztalatai alapján kerültek feltüntetésre. Ezen kívül a szakirodalomban publikált orvosok, kutatók, természetgyógyászok anyagiból válogattuk össze honlapunk tartalmát.